14.08.2017
Informare de presă
Bilanţul activităţii Comandamentului Sezon Estival 2017
în perioada 31.07- 13.08.2017
În perioada 31.07.2017 – 13.08.2017, medicii veterinari oficiali din cadrul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Constanţa împreună cu inspectorii sanitari veterinari şi pentru siguranţa alimentelor delegaţi care activează în Comandamentul Sezon Estival 2017, au desfăşurat activităţi de control în unităţi de producere, prelucrare, procesare, depozitare, valorificare şi comercializare a produselor alimentare. Astfel, au fost verificate 438 de unități localizate în cele 7 zone de interes turistic: Năvodari, Mamaia Nord, Mamaia Centru, Mamaia Sud, Eforie, Costineşti şi Mangalia.
Controalele s-au desfășurat în: 175 de restaurante, 7 pizzerii, 52 de unităţi tip fast-food, 15 braserii, 44 de unităţi tip bufet, 15 baruri, 6 snack baruri, 3 cantine din tabere școlare, 1 pensiune, 79 de magazine alimentare, 10 cofetării/patiserii, 13 laboratoare cofetărie patiserie, 9 rulote, 5 unități comercializare produse congelate, 7 tonete, 1 depozit alimentar și o unitate de produse congelate.
În urma controalelor s-au constatat neconformităţi cu privire la manipularea necorespunzătoare a produselor alimentare, comercializarea directă către consumatorul final a produselor alimentare în spaţii neaprobate sanitar veterinar, nerespectarea condiţiilor de igienă în spaţiile de producţie, etichetarea necorespunzătoare a produselor alimentare, depozitarea în condiţii necorespunzătoare a acestora, expunerea la vânzare a peştelui în spaţii necorespunzătoare, valorificarea produselor alimentare cu termen de valabilitate expirat.
Pentru abaterile de la legislaţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor, au fost aplicate 80 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 208.000 de lei.
La solicitarea CJPC Constanţa o echipă de inspectori sanitari veterinari s-a deplasat la o unitate din Eforie, unde în urma verificărilor efectuate şi a deficienţelor constatate, a aplicat o sancţiune contravenţională în valoare de 2.000 de lei şi a retras de la comercializare 193 de kg de produse alimentare nedestinate consumului uman, produse care au fost dirijate către o unitate de neutralizare.
Totodată, la solicitarea IPJ Constanţa – SICE, inspectorii sanitari veterinari şi pentru siguranţa alimentelor au efectuat acţiuni comune de control în staţiunile Mamaia şi Eforie, unde în urma verificărilor efectuate au sancţionat contravenţional un restaurant, cu amendă în valoare de 2.000 de lei. Au fost retrase de la vânzare 18 kg de produse alimentare, improprii consumului uman şi dirijate către o unitate specializată pentru neutralizare.
O sesizare primită la Call Center-ul ANSVSA, a fost transmisă spre verificare inspectorilor aflaţi pe litoral. Pentru deficiențele constatate, unitatea respectivă a fost sancţionată contravenţional cu amendă în valoare de 2.000 de lei.
În perioada mai sus menționată, au fost confiscate şi retrase de la vânzare 15 kg de produse alimentare improprii consumului uman, produse care au fost dirijate către o unitate de neutralizare.
Vă reamintim că, ANSVSA, prin intermediul DSVSA Constanţa, pune la dispoziţia celor interesaţi numărul de telefon al Comandamentului Sezon Estival: 0786 577 007, unde se pot face sesizări, sau se pot obţine informaţii referitoare la diferite aspecte din domeniul siguranţei alimentelor.
Acest număr va funcţiona în paralel cu numărul Call – Center-ului ANSVSA: 0800.826.787, apelabil gratuit, din orice reţea de telefonie.
DSVSA Constanţa pune la dispoziţia turiştilor, pe site-ul instituţiei, un modul dedicat Comandamentului Sezon Estival 2017 (http://constanta.dsvsa.ro/comunicare/comandament-sezon-estival/), unde se pot găsi recomandări şi informaţii utile.
Vă reamintim că unităţile aflate în zonele de interes turistic sunt supravegheate şi verificate permanent de către inspectorii sanitari veterinari din cadrul Comandamentului Sezon Estival 2017, astfel încât operatorii economici din domeniu să respecte sănătatea şi confortul alimentar al cetăţenilor.
Serviciul Comunicare