ANUNȚ
Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor anunţă demararea procedurii privind desemnarea din rândul funcţionarilor publici din cadrul instituţiei a consilierului de etică.
Prin H.G. nr. 931/2021 privind procedura de desemnare, atribuţiile, modalitatea de organizare a activităţii şi procedura de evaluare a performanțelor profesionale individuale ale consilierului de etică, precum și pentru aprobarea modalității de raportare a instituțiilor și autorităților în scopul asigurării implementării, monitorizării și controlului respectării principiilor și normelor privind conduita funcționarilor publici sunt reglementate condiţiile în care poate fi desemnat consilierul de etic la nivelul instituţiei.
- Depunere dosare de candidatură
Funcţionarii publici care îţi manifestă opţiunea de a dobândi statutul temporar de consilier de etică pot depune dosare de candidatură în perioada 23.04.2025 – 28.04.2025 la Direcţia resurse umane.
Dosarul de candidatură va cuprinde următoarele documente:
- scrisoare de intenție, din care să rezulte cel puțin următoarele informații: motivația funcționarului public pentru a dobândi calitatea de consilier de etică, asumarea faptului că prezintă deschidere și disponibilitate pentru îndeplinirea atribuțiilor ce revin consilierului de etică, precum și argumentele care îl recomandă pentru a îndeplini calitatea de consilier de etică;
- copie a actului administrativ de numire a funcționarului public în funcția publică deținută, certificată pentru conformitate cu originalul de către responsabilul din cadrul Direcției resurse umane;
- copie a diplomei de licență sau, după caz, a diplomei de bacalaureat în cazul prevăzut la 452 alin. (8) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, certificate pentru conformitate cu originalul de către responsabilul din cadrul Direcției de resurse umane;
- declarația de integritate, potrivit dispozițiilor 452 alin. (7) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
Poate dobândi calitatea de consilier de etică funcţionarul public care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
a) este funcţionar public definitiv,
b) ocupă o funcţie publică din clasa I,
c) are, de regulă, studii superioare în domeniul ştiinţe sociale, astfel cum este definit acest domeniu de studii în condiţiile legislaţiei specifice,
d) prezintă deschidere şi disponibilitate pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin consilierului de etică,
e) are o probitate morală recunoscută, nu i s-a aplicat o sancţiune disciplinară, care nu a fost radiată în condiţiile legii,
f) faţă de persoana sa nu este în curs de desfăşurare cercetarea administrativă în cadrul procedurii disciplinare, în condiţiile legii,
g) faţă de persoana sa nu a fost dispusă începerea urmăririi penale pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu,
h) nu se află într-o procedură de evaluare desfăşurată de autoritatea responsabilă de asigurarea integrităţii în exercitarea demnităţilor şi funcţiilor publice şi prevenirea corupţiei instituţionale, în condiţiile legii,
i) nu se află în niciuna dintre situaţiile de incompatibilitate cu calitatea de consilier de etică prevăzute la art. 453 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
Incompatibilităţi:
Nu poate fi numit consilier de etică funcționarul public care se află în următoarele situații de incompatibilitate:
a) este soț, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu conducătorul autorității sau instituției publice sau cu înlocuitorul de drept al acestuia;
b) are relații patrimoniale sau de afaceri cu oricare dintre persoanele prevăzute la a);
c) este membru sau secretar în comisia de disciplină constituită în cadrul A.N.S.V.S.A.
- Perioada de verificare şi de selectare a dosarelor de candidatură depuse de către funcţionarii publici : 29.04.2025.
Rezultatul verificării şi selectării dosarelor de candidatură se va comunica Direcţiei resurse umane în termen de 1 zi lucrătoare de la data expirării termenului de verificare şi selectare a dosarelor, respectiv în data de 30.04.2025.
- Interviul va avea loc in data de 05.05.2025, ora.11.00, la sediul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor în prezenţa preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, a directorului Direcției Juridice şi a directorului Direcţiei Resurse Umane. Interviul poate fi susţinut doar de către funcţionarii publici ale căror dosare de candidatură au fost admise la selecţia dosarelor de candidatură. Se consideră admis la interviu funcţionarul public care a obţinut cel mai mare punctaj, cu condiţia ca acesta să fi obţinut punctajul minim necesar (50 puncte).
- Modalitatea de evaluare în cadrul interviului pentru funcţionarii publici care depun dosare de candidatură şi îndeplinesc condiţiile constă testarea abilităţilor de comunicare, precum şi a cunoştiinţelor teoretice ale funcţionarilor publici selectaţi cu privire la normele şi standardele de conduită prevăzute în partea a VI-a titlul II, capitolul V, secţiuna a 2-a din O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
Relaţii suplimentare în legătură cu condiţiile de participare şi actele necesare pot fi obţinute de la Direcţia resurse umane.