26.06.2015
Informare presă
Rezultatele controalelor efectuate de către inspectorii ANSVSA în perioada 29.05.2015-12.06.2015
În perioada 29.05.2015-12.06.2015, Direcţiile judeţene sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelo şi a municipiului Bucureşti au desfăşurat acţiuni de control şi verificări pe întreg lanţul alimentar
Aceste acţiuni au vizat aspectele legate de asigurarea trasabilităţii produselor alimentare, a materiilor prime utilizate pentru fabricarea acestora, în vederea identificării mărfurilor introduse pe piaţă fără documente legale. De asemenea, aceste controale, urmăresc asigurarea calităţii produselor alimentar, existând posibilitatea de introducere pe piaţă a unor alimente slab calitative, sau obţinute prin substituirea anumitor materii prime.
Din centralizarea datelor furnizate de către Direcţiile Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti, s-au efectuat 844 controale, fiind acordate 78 avertismente, 43 amenzi în cuantum de 48.200 lei şi 4 Ordonanţe de interzicere a activităţii.
Pentru neconformităţile constatate au fost aplicate amenzi în următoarele judeţe:
–Bucureşti – 116 unităţi verificate – 2.000 lei – nerespectarea condiţiilor de întreţinere a spaţiilor şi utilajelor, nerespectarea condiţiilor de igienă, lipăsă proceduri;
–Bacău – 23 unităţi verificate – 2.600 lei – întrerupere lanţ frigorific;
–Braşov – 13 unităţi verificate – 2.600 lei –lipsă înregistrare sanitară veterinară, etichetare necorespunzătoare, trasabilitate incompletă;
–Brăila – 9 unităţi verificate – 600 lei – etichetare necorespunzătoare, comercializare produse alimentare în spaţii neautorizate sanitar veterinar;
–Botoşani – 32 unităţi verificate – 4.800 lei – nerespectarea condiţiilor de igienă privind întretinerea spaţiilor, nerespectarea igienizării pe fluxul de tăiere;
–Buzău – 59 unităţi verificate – 2.000 lei – lipsa contract DDD, depozitare în condiţii necorespunzătoare, comercializarea produselor alimentare în spaţii neaprobate sanitar veterinar;
–Cluj – 34 unităţi verificate – 2.000 lei – depozitare în condiţii necorespunzătoare a produselor alimentare;
–Constanţa – 84 unităţi verificate – 600 lei – buletin de analiză neconform, lipsă proceduri HACCP;
–Covasna – 49 unităţi verificate – 2.600 lei – buletin de analiză neconform, depozitare în condiţii necorespunzătoare ;
–Dolj – 17 unităţi verificate – 2.600 lei – depozitare în condiţii necorespunzătoare, lipsă grafic temperaturi, lipsă echipament protecţie;
–Dâmboviţa – 16 unităţi verificate – 6.000 lei – neconformităţi privind documentele de provenienţă, nerespectarea condiţiilor de igienă;
–Galaţi – 80 unităţi verificate – 2.000 lei – funcţionarea unităţii în spaţii neautorizate sau neaprobate sanitar-veterinar, nu s-a prezentat dovada efectuării acţiunilor DDD;
–Gorj – 9 unităţi verificate – 1.200 lei – depozitare în condiţii necorespunzătoare;
–Hunedoara – 76 unităţi verificate – 8.400 lei – depozitare în condiţii necorespunzătoare, lipsă carnete de sănătate;
–Ialomiţa – 17 unităţi verificate – 3.200 lei – identificare necorespunzătoare a loturilor;
–Maramureş – 7 unităţi verificate – 2.000 lei – neîntreţinere corespunzătoare a spaţiilor, igienizare necorespunzătoare, lipsa identificare zona neconformă;
–Mureş – 44 unităţi verificate – 3.200 lei – igienă necorespunzătoare, materii prime neetichetate, produse expirate depozitate cu cele conforme;
–Neamţ – 30 unităţi verificate – 4.000 lei – depozitare în condiţii necorespunzătoare;
–Olt – 44 unităţi verificate – 6.000 lei – deficienţe privind trasabilitatea;
–Prahova – 63 unităţi verificate – 4.000 lei – depozitarea produselor alimentare în condiţii necorespunzătoare;
–Sălaj – 16 unităţi verificate – 600 lei – modificarea condiţiilor de întregistrare;
–Sibiu – 26 unităţi verificate – 3.400 lei – neîntreţinerea spaţiilor de producţie-depozitare, etichetare necorespunzătoare;
–Suceava – 39 unităţi verificate – 1.000 lei – document de înregistrare sanitar veterinar neactualizat, lipsa echipamentelor de protecţie, contract DDD neactualizat;
–Vâlcea – 19 unităţi verificate – 3.600 lei – depozitarea produselor alimentare în condiţii necorespunzătoare, etichetare necorespunzătoare;
–Vrancea – 109 unităţi verificate – 3.000 lei – depozitarea produselor alimentare în condiţii necorespunzătoare, lipsă contract DDD, lipsă contract SNCU;
De asemenea, în urma controalelor efectuate au fost confiscate, în vederea distrugerii: 94 kg carne şi produse din carne, 114 kg peşte şi produse din peşte şi 71 kg produse alimentare.
Rugăm cetăţenii să sesizeze orice nereguli constatate în domeniul siguranţei alimentelor, la următorul numărul de telefon 0800-826-787, apelabil gratuit din orice reţea de telefonie.
Serviciul Comunicare