13.06.2018
Informare de presă
Controale ANSVSA în sectorul produselor alimentare de origine nonanimală mai 2018
În cursul lunii mai, Direcţiile judeţene sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor precum şi a municipiului Bucureşti au desfășurat 10.420 de controale în unităţile din industria agroalimentară care desfăşoară activităţi în domenii precum: fabricarea produselor de morărit, a pâinii, a produselor de patiserie, a băuturilor răcoritoare, a băuturilor alcoolice, dar și a celor de depozitare a produselor alimentare, a seminţelor, legumelor și fructelor.
Controalele au vizat aspecte privind calitatea spaţiilor de depozitare a produselor alimentare, manipularea, prelucrarea şi depozitarea acestora, controlul dăunătorilor, documentele prevăzute de legislație şi a informaţiilor privind sistemul HACCP, condiţiile de igienă şi de funcţionare a unităţilor.
Ca urmare a neregulilor constatate, au fost acordate 132 de amenzi contravenționale în valoare totală de 242.920 lei.
Neconformităţile constatate și sancționate au fost:
- Alba, 3.200 lei – depozitarea necorespunzătoare a produselor alimentare, neîntreţinerea spaţiilor de depozitare în condiţii igienice;
- Argeş, 2.600 lei – utilaje şi ustensile insuficient igienizate, depozitarea necorespunzătoare a produselor alimentare;
- Bacău, 4.800 lei – neîntreţinerea spaţiilor şi utilajelor, ambalarea şi etichetarea necorespunzătoare a produselor alimentare, depozitarea necorespunzătoare a produselor alimentare, încălcarea normelor sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor privind manipularea produselor alimentare;
- Bihor, 2.000 lei – depozitarea necorespunzătoare a produselor alimentare;
- Bistriţa-Năsăud, 23.000 lei – neîntreţinerea spaţiilor de depozitare în condiţii igienice, depozitarea produselor alimentare fără a se respecta regimul termic indicat de producător, funcţionarea fără înregistrare sanitară-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor, etichetarea necorespunzătoare a produselor alimentare;
- Botoşani, 1.800 lei – neîntreţinerea spaţiilor şi a utilajelor, funcţionarea în spaţii neaprobate sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor, manipularea necorespunzătoare a produselor alimentare;
- Brăila, 3.720 lei – etichetarea necorespunzătoare a produselor alimentare, lipsa trasabilității produselor alimentare, mijlocul auto pentru transport produse alimentare neînregistrat sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor;
- Bucureşti, 38.600 lei – depozitarea ingredientelor în condiţii necorespunzătoare, etichetarea necorespunzătoare a produselor alimentare, unitate neînregistrată sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, spaţii neîntreţinute în condiții de igienă, manipularea necorespunzătoare a produselor alimentare;
- Buzău, 5.600 lei – depozitarea necorespunzătoare a produselor alimentare, funcţionarea fără înregistrare sanitară-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor;
- Caraş-Severin, 2.000 lei – depozitarea necorespunzătoare a materiei prime;
- Cluj, 59.200 lei – utilaje şi ustensile insuficient igienizate, funcţionarea fără înregistrare sanitară-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor, comercializarea de produse alimentare cu termenul de valabilitate depăşit, neefectuarea operaţiunilor DDD, etichetarea necorespunzătoare a produselor alimentare, depozitarea necorespunzătoare a produselor alimentare;
- Constanţa, 4.000 lei – depozitarea necorespunzătoare a materiei prime, neîntreţinerea în condiţii corespunzătoare de igienă a spaţiului de lucru şi a spaţiului de depozitare;
- Dâmboviţa, 14.200 lei – spaţii neîntreţinute în condiții de igienă, depozitarea necorespunzătoare a produselor alimentare, nerespectarea trasabilității produselor alimentare, manipularea necorespunzătoare a produselor alimentare, etichetarea necorespunzătoare a produselor alimentare, funcţionarea în spaţii neaprobate sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor;
- Dolj, 5.000 lei – etichetarea necorespunzătoare a produselor alimentare;
- Giurgiu, 7.000 lei – nerespectarea condiţiilor de igienă;
- Gorj, 600 lei – depozitarea nesectorizată a materiilor prime, aparatura frigorifică nu este dotată cu termometre pentru monitorizarea temperaturii;
- Ialomiţa, 7.600 lei – nerespectarea normelor pentru siguranţa alimentelor privind condiţiile de depozitare a produselor alimentare, comercializarea directă către consumatorul final a produselor alimentare în spaţii neaprobate sanitar-veterinar, lipsă înregistrare sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor;
- Ilfov, 21.200 lei – etichetarea necorespunzătoare a produselor alimentare, nerespectarea condiţiilor de igienă;
- Mehedinţi, 600 lei – depozitarea necorespunzătoare a produselor alimentare;
- Mureş, 1.200 lei – depozitarea necorespunzătoare a produselor alimentare;
- Neamţ, 5.000 lei – neîntreţinerea spaţiilor de depozitare şi valorificare a produselor alimentare, neanunţarea începerii activităţii supuse controlului sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor;
- Olt,600 lei – nerespectarea normelor privind întreţinerea spaţiilor de prelucrare, nerespectarea normelor privind depozitarea produselor alimentare şi comercializarea lor;
- Prahova, 2.600 lei – etichetarea necorespunzătoare a produselor alimentare, utilaje şi ustensile insuficient igienizate;
- Sibiu, 9.800 lei – depozitarea și etichetarea necorespunzătoare a produselor alimentare, condiţii de igienă necorespunzătoare ;
- Suceava, 600 lei – condiţii de igienă necorespunzătoare;
- Teleorman, 2.000 lei – neîntreţinerea în condiţii corespunzătoare de igienă a spaţiului de lucru şi a spaţiului de depozitare;
- Timiş, 2.000 lei – neîntreţinerea în condiţii de igienă a spaţiilor de prelucrare şi depozitare alimente;
- Tulcea, 4800 lei – neîntreţinerea în condiţii de igienă a spaţiilor de prelucrare şi depozitare alimente, etichetarea incompletă și deteriorată a produselor alimentare;
- Vaslui, 1.800 lei – funcţionarea fără document de înregistrare sanitară veterinară si pentru siguranţa alimentelor;
- Vâlcea, 1.800 lei – neîntreţinerea în condiţii corespunzătoare de igienă a spaţiului de lucru şi a spaţiului de depozitare;
De asemenea, în cadrul controalelor în unităţile din industria agroalimentară s-au prelevat probe conform procedurilor şi Programului de supraveghere şi control, urmărindu-se prezenţa şi încadrarea în valorile maxime admise a pesticidelor, contaminanţilor, aditivilor şi substanţelor interzise precum şi teste de sanitaţie necesare analizei gradului de igienă, probe transmise spre analiză laboratoarelor arondate.
Serviciul Comunicare