Consiliul Consultativ al ANSVSA

  • Ordinul ANSVSA nr. 105/2013 privind constituirea Consiliului Consultativ din cadrul ANSVSA (format pdf)
  • Ordinul ANSVSA nr. 165/2015 de modificare si completare a Ordinului ANSVSA 105/2013 privind constituirea Consiliului Consultativ din cadrul ANSVSA (format pdf)
  • Ordinul ANSVSA nr. 5/2020 pentru modificarea anexei nr. 1 la Ordinul ANSVSA nr. 105/2013 privind constituirea Consiliului consultativ din cadrul ANSVSA precum şi pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului consultativ şi al Grupurilor de lucru din cadrul Consiliului consultativ (format pdf)
  • Ordinul ANSVSA nr. 37/2020 pentru modificarea anexei nr. 1 şi anexei nr. 3 la Ordinul ANSVSA nr. 105/2013 privind constituirea Consiliului consultativ din cadrul ANSVSA precum şi pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului consultativ şi al Grupurilor de lucru din cadrul Consiliului consultativ (format pdf)
  • Ordinul ANSVSA nr. 206/2020 pentru modificarea anexei nr.1 la Ordinul ANSVSA nr. 105/2013 privind constituirea Consiliului consultativ din cadrul ANSVSA, precum şi pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului consultativ şi al Grupurilor de lucru din cadrul Consiliului consultativ
Grupuri de lucru
Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România

Dată organizare şedinţă: 10.02.2021 – online pe platforma Cisco Webex, începând cu ora 12.00

Cei interesați sunt rugați să confirme participarea până în data de 09.02.2021, ora 12:00, la adresa de e-mail monea.alina@ansvsa.ro

Subiecte propuse pentru dezbatere:

  • Aspecte sensibile din sectorul creșterii porcinelor și producției cărnii de porc;
  • Informații publice eronate privind comercializarea pâinii și a produselor de panificație neambalate în contextul pandemiei Covid-19;
  • Derularea comerțului cu mărfuri supuse controalelor sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor în/dinspre Marea Britanie.

Responsabil ANSVSA:

  • Dr. Robert Chioveanu – președinte ANSVSA
  • reprezentanți ai Direcţiei Generale Sănătatea şi Bunăstarea Animalelor, Direcţiei Generale Control Oficial și ai Direcției Generale Siguranța Alimentelor

Participanţi confirmaţi:

  1. ARC – Asociația Română a Cărnii
  2. APCPR – Asociația Producătorilor de Carne de Porc din România
  3. AFISS – Asociația Fermierilor cu Investiții în Sectorul Suin
  4. ACEBOP – Asociația Crescătorilor și Exportatorilor de Bovine, Ovine și Porcine
  5. Asociația Crescătorilor de Suine Autohtone de Mangalița și Bazna
  6. Federația Patronatelor din Industria Alimentară – ROMALIMENTA

Concluzii şedinţă:

Minută întâlnire Consiliu Consultativ – 10.02.2021

 Întâlnirea a fost deschisă de domnul Președinte – Secretar de Stat al ANSVSA dr. Robert Chioveanu care a prezentat ordinea de zi și a invitat reprezentanții asociațiilor să prezinte problemele din sectorul de activitate.

Subiectul 1- Aspecte sensibile din sectorul creșterii porcinelor și producției cărnii de     porc

D-na Mary Pană, ACEBOP: Avem o situație dezastruoasă ca urmare a PPA, pe fondurile de vânătoare zac mistreți morți și neîngropați, de despăgubiri mi-e și frică să mai vorbesc, restricții la mișcare care duc la afectarea atât a bunăstării animalelor, cât și a noastră, prețul foarte scăzut al cărnii din cauza concurenței produselor din afară care ne sufocă, lipsa unui program coerent pentru limitarea PPA; lipsa unui program de biosecuritate, circulația animalelor, lipsa identificării în gospodării, vânzările prin toate colțurile și mai ales pe internet, pancarte prin toate județele cu vânzarea porcilor mai mici sau mai mari. Vă solicităm de urgență relaxarea măsurilor de mișcare a animalelor din fermele comerciale prin realizarea unui program nou și prezentarea lui în SCOPAF cu intenția ca toate statele membre să voteze acest program. Colabarare cu MADR și Ministerul Mediului pentru reducerea numărului de mistreți și neutralizarea lor. Programul îl dorim să fie în supervizarea premierului pentru a fi siguri că se aplică legislația existentă.

Subiectul 1- Aspecte sensibile din sectorul creșterii porcinelor și producției cărnii de     porc

Dl. Sorin Minea, Romalimenta: Consideră că piața este plină de carne și preparate din carne provenite din surse neautorizate, iar evaziunea este foarte mare. Internetul este plin de oferte de carne, carne de porc, majoritatea provenită din gospodăriile populației. Nu putem scăpa de PPA astfel. Ar trebui făcut un control privind evaziunea fiscală și transportul de animale. Am ajuns cu mai mulți porci în gospodăriile populației decât în ferme. E o nebunie generală!

Dl.  Președinte – Secretar de Stat al ANSVSA dr. Robert Chioveanu: în problema evaziunii fiscale și a comerțului ilegal cu carne facem controale, dar nu am gasit încă cea mai bună soluție pentru a stopa flagelul. O să facem un plan de control pentru vânzătorii neautorizați de pe internet.

D-na dr. Dana Tănase, ARC: De exemplu, în Piața Domenii există anunțuri cu vânzarea produselor alimentare de origine animală provenite din gospodăria populației. Este necesară efectuarea unui control pentru trasabilitatea acestor produse.

Dl. Ioan Ladoși, APCPR: Vânzarea cărnii pe internet se face de multă vreme. În urmă cu doi ani s-a discutat cu reprezentanții ANSVSA și s-a spus că există un plan bine pus la punct prin care să se sisteze toate vânzările de carne de porc pe internet. Nu s-a întâmplat nimic.

Dl.  Președinte – Secretar de Stat al ANSVSA dr. Robert Chioveanu: Anul trecut am desfășurat un program cu Poliția Română și OLX pentru identificarea celor care vând ilegal carne și animale pe platforma online. Au fost delistate peste 30.000 de utilizatori cu anunțuri pe OLX. S-a facut adresă cître OLX să nu se mai posteze și să nu mai vândă prin intermediul platformei astfel de produse si animale vii.

Dl. Ioan Ladoși, APCPR: Există vreun act normativ care să prevadă sancțiuni pentru astfel de activități. Pentru ca există sute de site-uri pe care se vând, nu doar OLX.

Dl.  Președinte – Secretar de Stat al ANSVSA dr. Robert Chioveanu: Nu există un act normativ care să prevadă sancțiuni pentru vânzarea cărnii și a animalelor pe internet. Va fi pusă în discuție elaborarea unui aseamenea act prin care să interzicem vânzarea online a porcilor vii, a cărnii proaspete de porc și a produselor din carne pentru persoanele fizice neînregistrate.

Dl. Sorin Minea, Romalimenta: Există sute de reclame la carne de porc mangaliță, produs natural, românesc. Trebuie sancțiuni și confiscarea produselor. Sunt de calitate îndoielnică. Măcelăriile mici, de cartier nu sunt controlate.

D-na Dana Tănase, ARC: În această situație sunt și magazinele înregistrate – vezi Piața Domenii. Ar trebui aplicată procedura Clientul Misterios.

Dl.  Președinte – Secretar de Stat al ANSVSA dr. Robert Chioveanu: Procedura este făcută, mai trebuie aplicată. Ne propunem să o implementăm în 2021. Referitor la ordinul de biosecuritate, acesta nu poate fi discutat în această ședință. Se va aborda subiectul într-o întâlnire ulterioară. Vă vom da informații suplimentare după ședința EU Vet la care trebuie să particip de la ora 12:30 cu dl. Bogolin și dl. Csutak.

Dl. Mihai Vișan, Romalimenta: Vă rog să comunicați în teritoriu să nu mai anunțe deschiderea târgurilor. Vorbesc despre asta medici veterinari din partea DSVSA județene.

Dl. Ioan Ladoși, APCPR: Solicit ANSVSA să prezinte o situație completă de la începutul PPA. Anchetele epidemilogice sunt secrete de stat? De ce nu sunt comunicate rezultatele?

Dl. Silviu Năstase, Vicepreședinte – Subsecretar de Stat al ANSVSA: Situația focarelor de PPA de la început până în prezent este pe site-ul ANSVSA. Pentru detalii suplimentare, vă rog să faceți solicitări scrise.

Subiectul 2 – Informații publice eronate privind comercializarea pâinii și a produselor de panificație neambalate în contextul pandemiei Covid-19.

Prezentare d-na Monica Neagu a cronologiei evenimentelor legate de produsele de panificație neambalate și COVID-19.

Dl. Sorin Minea, Romalimenta: Spotul rulează în continuare pe TV. Ar trebui ca ANSVSA să iasă în presă și să spună toate lucrurile pe care ni le-ați prezentat. Consumatorul nu citește site-ul ANSVSA. Daca ei dau spoturi pe TV și autoritățile trebuie să iasă public pe aceleași canale media.

D-na Monica Neagu, ANSVSA: Am făcut comunicate de presă. Ne-am menținut poziția inițială. Spoturile video sunt scumpe.

Dl. Sorin Minea, Romalimenta: Dreptul la replică este gratuit.

D-na Monica Neagu, ANSVSA: Primele spoturi au fost asumate de Velpitar. Ce au făcut asociațiile de profil?

Dl. Sorin Minea, Romalimenta: Prima sesizare oficială a fost făcută de noi. Ce fac autoritățile? ANSVSA trebuie să apară public, să spună clar că spotul e fals, informațiile sunt false.

D-na Monica Neagu, ANSVSA: Noi am avut discuții doar cu Asociația Prețuiește Calitatea. Inițial, Velpitar a susținut aceste informații.

D-na Dana Tănase, ARC: Propun organizarea unei conferințe de presă la ANSVSA pentru clarificarea situației.

Dl. Silviu Năstase, Vicepreședinte – Subsecretar de Stat al ANSVSA: Așteptăm rezultatul investigației Consiliului Concurenței, apoi vom ieși public, dacă este cazul.

Dl. Mihai Vișan, Romalimenta: Nu am primit nimic de la Consiliul Concurenței. Am solicitat investigarea privind finanțarea spotului. Poate autoritățile statului vor obține mai multe informații.

 

Subiectul 3 – Brexit

Prezentare dl. Marius Pătru – noile reguli referitoare la comerțul dintre UE și UK de la 1 ianuarie 2021.

Prezentare d-na Georgeta Briciu care completează prezentarea anterioară cu date privind exportul produselor de origine animală în UK.

Prezentare d-na Monica Neagu care completează prezentarea dl. Marius Pătru cu date privind condițiile de import/export pentru produsele de origine nonanimală.

D-na Dana Tănase, ARC: Cele două certificate, pentru carne și produse din carne rămân valabile pentru țara noastră și după 1 aprilie pentru ca avem PPA. Obiceiul ANSVSA era ca certificatele să fie urcate pe site și să fie traduse și în limba română. Consider că traducerea certificatelor în limba română este o prioritate. Am avut un transport de carne săptămâna trecută care a plecat fără să aibă certificatul tradus și în română. Nu mi se pare normal. O alta problemă este punctul 28 din certificat, unde englezii au cerut să fie trecută originea materiei prime, respectiv numărul de înregistrare sanitara-veterinară a abatorului. Lucrurile sunt clare, daca faci salam cu carne din 10 abatoare, toate trebuie trecute în certificat. În plus, acest certificat trebuie securizat.

Dl. Silviu Năstase, Vicepreședinte – Subsecretar de Stat al ANSVSA: Da, vor fi urcate pe site, inclusiv în limba română. Traducerea certificatelor în limba română este o prioritate.

D-na Dana Tănase, ARC: După 1 aprilie vom merge tot pe măsuri de salvgardare. În legătură cu exporturile în SUA, rog să se acelereze procedura. Poate fi făcut audit la distanță, ANSVSA trebuie să insiste pentru desfășurarea acestui audit.Tot în contextul PPA, dacă facem un plan de biosecuritate la nivel de ferme, pierdem pe partea de export. Ungaria a negociat cu Japonia un acord de export de carne de porc prin care japonezii acceptă zonarea. La noi este imposibil. În cotextul Covid, a PPA, exportul de carne și produse de carne este mană cerească pentru procesatori.

 

D-na Georgeta Briciu: Avem posibilitatea să facem întâlniri și audituri la distanță. Vom contacta Ambasada SUA zilele acestea. Reluarea exportului în SUA este o prioritate.

Dl. Marius Pătru: Cele 3 modele de certificate vor fi introduse în TRACES – în limba engleză și în limba română. Aseară un model era deja încărcat.

D-na Dana Tănase: Noi suntem eligibili pentru produse de origine animală și preparate din carne. Care este procedura? Certificatul al logo-ul ANSVSA? Este în limba română? Am pus aceste întrebări pentru a lămuri operatorii.

Dl. Marius Pătru: Vom emite o notă de serviciu pentru DSVSA-uri până la încărcarea în TRACES.

Dl. Mihai Vișan, Romalimenta: Vom astepta prezentările și vom transmite întrebările de la membri.

Asociaţie pentru protecţia consumatorului / ONG-uri
Dată organizare şedinţă:
Subiecte propuse pentru dezbatere:
Responsabil ANSVSA:
Participanţi confirmaţi:
Concluzii şedinţă:
Carne şi produse din carne
Dată organizare şedinţă:
Subiecte propuse pentru dezbatere:
Responsabil ANSVSA:
Participanţi confirmaţi:
Concluzii şedinţă:
Filiera laptelui
Dată organizare şedinţă:
Subiecte propuse pentru dezbatere:
Responsabil ANSVSA:
Participanţi confirmaţi:
Concluzii şedinţă:
Furaje
Dată organizare şedinţă:
Subiecte propuse pentru dezbatere:
Responsabil ANSVSA:
Participanţi confirmaţi:
Concluzii şedinţă:
Morărit şi panificaţie
Dată organizare şedinţă:
Subiecte propuse pentru dezbatere:
Responsabil ANSVSA:
Participanţi confirmaţi:
Concluzii şedinţă:
Operatori logistici şi depozitari de produse congelate şi refrigerate
Dată organizare şedinţă:
Subiecte propuse pentru dezbatere:
Responsabil ANSVSA:
Participanţi confirmaţi:
Concluzii şedinţă:
Pasăre
Dată organizare şedinţă:
Subiecte propuse pentru dezbatere:
Responsabil ANSVSA:
Participanţi confirmaţi:
Concluzii şedinţă:
Peşte şi produse din pescuit
Dată organizare şedinţă:
Subiecte propuse pentru dezbatere:
Responsabil ANSVSA:
Participanţi confirmaţi:
Concluzii şedinţă:
Produse Bio / Eco / Tradiţionale / O.M.G.
Dată organizare şedinţă:
Subiecte propuse pentru dezbatere:
Responsabil ANSVSA:
Participanţi confirmaţi:
Concluzii şedinţă:
Produse de origine non animală
Dată organizare şedinţă:
Subiecte propuse pentru dezbatere:
Responsabil ANSVSA:
Participanţi confirmaţi:
Concluzii şedinţă:
Produse medicinale veterinare
Dată organizare şedinţă:
Subiecte propuse pentru dezbatere:
Responsabil ANSVSA:
Participanţi confirmaţi:
Concluzii şedinţă:
Reproducţie / material seminal
Dată organizare şedinţă:
Subiecte propuse pentru dezbatere:
Responsabil ANSVSA:
Participanţi confirmaţi:
Concluzii şedinţă:
Sănătatea şi bunăstarea animalelor
Dată organizare şedinţă: 20.04.2022
Subiecte propuse pentru dezbatere: Evoluția  Pestei Porcine Africane în România
Responsabil ANSVSA:
Participanţi confirmaţi:
Concluzii şedinţă:

PROCES VERBAL

încheiat astăzi, 20.04.2022

 ȘEDINȚA CONSILIU CONSULTATIV

    În data de 20.04.2022 a avut loc ședința Consiliului Consultativ având ca subiect evoluția  Pestei Porcine Africane în România.

La această întâlnire au participat reprezentanți din cadrul ANSVSA, precum și reprezentanți ai ARC, APCR, Romalimenta, ACEBOP, MADR-DPZ.

Discuțiile purtate s-au desfășurat astfel:

– Dr.Teodora Chesnoiu – a prezentat detalii referitoare la focarele de pestă porcină africană din România, a prezentat măsurile care au fost întreprinse pentru reducerea numărului de focare – controale la nivelul DSVSA împreună cu reprezentanți din cadrul IGPR/IPJ, măsuri de biosecuritate, restricții de circulație, instruiri cu reprezentanții DSVSA în ceea ce privește măsurile de biosecuritate, inclusiv îmbunătățirea planurilor de biosecuritate.

În ceea ce privește populația de mistreți – a fost încurajată vânătoarea, s-a prelungit perioada de vânătoare, au fost acordate stimulente.

Dl. Dr.Minea – au fost organizate vânători, deși erau interzise.

Dl.Vicepreședinte Oleleu – trebuie sa acționăm și să vedem ce facem în continuare  referitor la porcii morți și nedeclarați. O problemă foarte importantă este reprezentată de circulația porcilor, iar problemele referitoare la circulația porcilor au fost descurajate de reprezentanții DSVSA județene împreună cu cei ai IGPR/IPJ. Este foarte important modul în care este gestionat focarul primar astfel încât să nu mai apară focare secundare.

Apariția Legii porcului – trebuie să ne aplecăm cu toții asupra ei, este necesară o restricționare foarte atentă a creșterii porcilor și o supraveghere a vânătorii.

Sunt soluții pe care unii le aplică la nivel național – de exemplu un kit de dezinfecție a mașinii, a ustensilelor, la fiecare vânător, la fiecare mașină.

Dl.Director General Togan a precizat faptul că există un Protocol încheiat între ANSVSA și IGPR  în ceea ce privește controlul circulației animalelor. A și menționat cazul unei acțiuni dîn județul Bihor unde reprezentanții DSVSA Bihor au identificat un transport de 45 suine care nu erau însoțite de documente și nu erau identificate, conform prevederilor legale.

Dl.Minea: câți vânători credeți că își dezinfectează mașina? La ora actuală Asociațiile nu primesc bani, toate analizele pentru PPA se fac din bugetul Asociațiilor.

Responsabilitatea plății analizelor este a proprietarului fondului de vânătoare.

Nu există o catagrafie a porcilor mistreți, nu se știe numărul de porci mistreți.

Trebuie implementate chestiuni foarte clare, în primul rând înregistrarea porcilor din gospodăriile populației.

Dl.Vicepreședinte Păle – Avem probleme cu gospodăriile populației și cu mijlocitorii de afaceri. Proiectul de HG 984/2005 a fost înaintat Ministerului Justiției, trebuie făcută propunerea de sancțiune complementară de confiscare a mijlocului de transport. S-au operat modificări ale Ordinului 40/2010 (medicul veterinar concesionar trebuie implicat mai mult în mișcarea animalelor)

Factorul politic nu este pregătit să interzică creșterea porcului.

Dl. Minea – ar trebui să se realizeze controale în teritoriu la produse: porcii se vând pe piață, carnea ajunge la măcelării, grătare și nu se controlează, iar controalele se fac doar la hipermarketuri/supermarketuri și la unitățile mari din industria alimentară. Toate discuțiile avute de a lungul timpului în contextul PPA nu au avut efect  În anumite județe sunt în continuare afișe referitoare la vânzarea de animale, inclusiv porci si nu se iau măsuri în acest sens. De asemenea, pe rețeaua Facebook se comercializează carne de porc.

Dl Vicepreședinte Păle – trebuie identificate potențialele unități care pot procesa carne obținută din porci care provin din zone de protecție și de supraveghere.

Dl Minea – Singurul mod în care carnea tratată termic se poate comercializa este sub formă de conservă, iar conservele nu se vând, consumatorii români nu cumpără  conserve de carne.

Un alt aspect discutat a fost reprezentat de ecarisarea teritoriului, legea referitoare la acest aspect a fost înaintată către Consiliile Locale/Județene și celelalte instituții implicate.

Problema deșeurilor este nerezolvată, a afirmat dl.Vicepreședinte Oleleu, care a prezentat situația din jud. Cluj, unde a fost întocmit Caietul de sarcini, dar nu s-a înscris niciun participant la licitație. Trebuie să fie o chestiune de obligare și să primească o sumă de bani pentru a face achiziții.

Locul pentru amplasare, stațiile de tratare, mașinile, logistica trebuie să facă parte dintr-un ,,pachet’’

În ceea ce privește situația dosarelor de despăgubiri, s-au întreprins demersuri către Ministerul Finanțelor referitoare la solicitarea sumelor de bani pentru plată, iar la nivelul județelor au fost alocate sume de bani pentru plata despăgubirilor.

Există prevăzut în legislație că fiecare porc este considerat de 100 kg, dar trebuie să fie o valoare justă a porcului.

Dl.Minea – când se acordă despăgubiri și cînd nu se acordă acestea? Se acordă despăgubiri la porcii neînregistrați?

Dl.Vicepreședinte Păle-trebuie să schimbăm HG 1214/2009.Trebuie să existe un parteneriat cu proprietarii.

Dl.Minea – consider că nu trebuie acordați acești bani.

Dl Vicepreședinte Păle – doar la proprietarii care cresc 2-3 porci putem să le acordăm

Dl.Minea a afirmat că nu duce nicăieri această abordare.

Dna Mary Pană a precizat că Polonia a acordat bani crescătorilor situați în zonele din jurul fermelor comerciale de porcine pentru a descuraja creșterea în sistem gospodăresc.

Dl.Vicepreședinte Oleleu consideră ca necesare următoarele măsuri:

  • controlul circulației porcilor
  • identificarea porcilor
  • analiza măsurilor din Legea porcului
  • metodologia de aplicare a acordării despăgubirilor

Dl. Director General Barbuli – în ceea ce privește Regulamentul CE 687/2020, este necesară analizarea acestuia în ceea ce privește posibilitatea acordării de derogări  la scoaterea animalelor vii din fermă , derogarea se acordă numai la zona de supraveghere.

Dl Vicepreședinte Păle – carnea ar trebui să fie utilizată ca materie primă pentru conserve și să fie folosită în programele de ajutorare a persoanelor.

Dna Dana Tănase a precizat că la nivelul Ministerului Fondurilor Europene există un astfel de program.

Dl.Vicepreședinte Oleleu consideră că este preferabil să se proceseze carnea provenită de la 50000 porci, decât să se acorde despăgubiri și ar trebui să fie estimate costurile aferente.

Dl Iorgulescu a menționat faptul că aceste aspecte–obținerea de conserve, sistem canalizat au fost discutate inclusiv în cadrul unui Consiliu Consultativ organizat la MADR.

Dna Tănase a adus în discuție abatoarele de capacitate mică în contextul PPA, în acest sens ANSVSA ar trebui să reevalueze ce s-a realizat în anul 2016, acele puncte de sacrificare la nivelul fermei care se referă și la specia suine.

În conformitate cu Ordinul președintelui ANSVSA 35/2011, un abator de capacitate mică este autorizat și are marca de identificare ovală, dar se precizează faptul că poate livra carnea către unități înregistrate sanitar veterinar.

Unde se realizează tranșarea? Poate  fi vorba de evaziune fiscală.

Dl Minea a afirmat că nu este corect ca abatorul de capacitate mică să aibă marcă de identificare ovală, iar abatoare autorizate conform Ordinului președintelui ANSVSA 57/2010 să aibă marcă hexagonală.

S-a  precizat faptul că s-a modificat legislația privind clasificarea carcaselor, astfel și la nivelul unui punct de sacrificare trebuie să se clasifice carcasele.

Ordinul președintelui ANSVSA 111/2008 ar trebui modificat luând în considerare categoriile de unități măcelărie, carmangerie.

În ceea ce privește controlul mișcării animalelor, în contextul PPA, problema este la nivelul gospodăriilor populației.

Dl.Iorgulescu a precizat că este perioada în care se achiziționează scroafe și este necesar să se ia în calcul controalele în trafic. Planul de măsuri trebuie să cuprindă modalitatea de confiscare a animalelor.

Dl.Vicepreședinte Oleleu a precizat că există protocoale în care sunt stabilite  măsurile care se întreprind și există filtru care se efectuează de către reprezentanții DSVSA împreună cu cei ai IPJ.

Dl Iorgulescu a menționat că nu a văzut niciodată aceste filtre și că ar trebui să se întocmească un grafic în acest sens.

Dna Mary Pană a precizat faptul că aceste aspecte ar trebui mediatizate.

Dl Minea  ar dori să vadă că se demarează niște măsuri.

Dl. Vicepreședinte Oleleu a afirmat că există anunțuri în mediul on line referitoare la vânzarea porcilor, iar dl.Vicepreședinte Csutak a specificat  că s-au făcut adrese în acest sens.

Dl. Vicepreședinte Oleleu a insistat pe necesitatea de a se verifica  comerțul on line în ceea ce privește legalitatea acestuia.

Dl Vicepreședinte Păle a menționat că nu este închis ciclul în ceea ce privește confiscarea animalelor. Există amendament legislativ în ceea ce privește Consiliile Locale, să intre în această ecuație, astfel încât să se acționeze eficient.

Dl. Iorgulescu consideră că incineratoarele nu vor accepta să incinereze, în afară de ferme.

Dl Vicepreședinte Csutak a afirmat că, din păcate, vor mai fi probleme cu PPA în România, singurul antidot fiind vaccinul.

Procedura de evaluare referitoare la  despăgubiri  se află într-o fază destul de avansată.

Vor avea loc discuții în acest sens cu Comisia Europeană, în luna mai a anului curent și vor fi invitați și reprezentanți din partea Asociațiilor profesionale de profil din industria cărnii.

Se vor stabili întâlniri și cu reprezentanții MADR în ceea ce privește suplimentarea de derogări referitoare la condițiile de bunăstare.

Concluzia principală a acestei întâlniri, a fost aceea că PPA reprezintă o problemă națională, iar eforturile depuse pentru eradicarea acestei boli trebuie să fie comune, atât din partea serviciilor veterinare din România, cât și din partea celorlalte instituții  ale statului, cu implicații în contextul PPA.